"אני עייף מקבלת החלטות, בזו אחר זו, לאורך כל היום.
כאשר אני חושב על גן עדן, אני רואה בדמיוני מקום, שבו אף
אחד לא צריך לעולם לקבל החלטות."
את המשפט הזה אמר לא אחר מאשר אלברט הובר, נשיא ארצות הברית.

למה בעצם צריך מידע שיווקי?

בעידן בו אנו חיים כל בעלי התפקידים, והמנהלת בראשם, נדרשים לקבל החלטות רבות בצורה מהירה, בסביבה פחות ופחות ודאית ופחות ופחות סלחנית ועם משמעויות גדולות מבעבר. כדי להתמודד בצורה טובה ולקבל החלטות יעילות נדרש לנו מידע.

ומידע הינו רכיב חשוב בתהליך קבלת ההחלטות. ברור לכולנו שקבלת החלטה מצוינת על סמך מידע שגוי עלולה לגרום לנו נזק רב. לכן כדאי להשקיע את הזמן ואת המאמצים הנדרשים (לרוב המאמץ הנדרש אינו גבוה ) באיסוף וניתוח של מידע שיווקי שישמש אותנו לקבלת החלטות.
המידע השיווקי מאפשר לנו להעריך את הרכיבים הלא ידועים, כגון: מה פוטנציאל השיווק של המוצר או השירות שלי, לאיזה קהל יעד כדאי לייעד אותו, אילו מוצרים/שירותים דומים או משלימים קיימים בשוק, ובהמשך יכול לתת מידע גם על תמחור נכון.

לדוגמא, אם אני מעוניינת לצאת עם שירות חדש המיועד לאמהות אחרי לידה, אני צריכה לדעת כמה אמהות חדשות מצטרפות כל שנה למעגל האמהות, לכמה מהן יש כבר ילדים, באלו שירותים הן משתמשות היום, אם בכלל, על אלו צרכים של האמהות השירות שלי יכול לענות, אלו שירותים דומים כבר מופעלים ובאיזו רמה של הצלחה… ואלו רק חלק קטן מהשאלות, שכדי לענות עליהן עלי לאסוף מידע שיווקי.

מידע שיווקי
• משמש להגדרת הזדמנויות ואתגרים שיווקיים
• מאפשר מעקב אחר ביצועים שיווקיים
• משפר את הבנת תהליך השיווק

ולכן המידע השיווקי:
• מקצר תהליכים
• חוסך זמן
• חוסך כסף
• מאפשר יתרון תחרותי

ובחזרה לדוגמא של פתיחת שירות חדש, איסוף המידע על הצרכים של האמהות (הלקוחות הפוטנציאליות) יאפשר לי להציע להן שירות שעונה על צורך קיים ולכן ישפר את סיכויי ההצלחה בשיווק, המידע יחסוך לי זמן וכסף בניסיון לשווק שירות שאין לו דרישה. כאשר אאסוף מידע גם על שירותים דומים שכבר מוצעים אוכל ללמוד ולהדגיש את הייחוד שיש לשירות שאני מציעה ובכך לייצר לו יתרון על פני המתחרים.
יצירת יתרון תחרותי המביא לבידול העסק שלי משלל המתחרים – הינו נכס שיווקי חשוב ביצירת היתרון יש להיעזר במידע השיווקי אותו אספנו.